fredag 28. desember 2012

Julebordet 2012

Vi hadde en forsinket julefeiring he ri huset siden Gullet var hos pappaen sin julaften. Dog feiret kjæresten og jeg julaften hos mine foreldre, men vi hadde også julefeiring her 2. juledag da Gull kom hjem. Her er et lite bilderas av bordet før gjestene kom (burde kanskje tatt av det etter at de hadde reist også hehe)

IMG_5184IMG_5185

Duken er 2 gamle fiiiine overlaken med fine broderier og mellomverk.  Måtte ha to for å få dekket hele lengden på bordet.  Vi får akkurat skvist inn 10 rundt bordet og det holdt akkurat til årets selskap. 

IMG_5186IMG_5187

Borddekoren bestod av granbar, ko ngler og lys. Har lysestaker tilhørende serviset som jeg er veldig glad i og så fylte jeg på med kubbelys innimellom. Er veeeeldig glad i lys Smilefjes som blunker  Disney-serviset er jeg veldig glad i -  det er 12 ulike motiver på det og jeg har middagstallerkner, dype tallerkner og forretstallerkner i serien.  Skulle gjerne hatt alt i hele serien, inkludert kaffeserviset, men syns det er uforholdsmessig dyrt med tanke på bruken av det….. Gammelt sølvplett bestikk brukes også – gir en herlig atmosfære syns jeg – og sjarm at ikke alt er likt Smilefjes som blunker 

IMG_5188

Ble bordkort også – helt enkle som jeg festet rundt stettet på glasset.  Veldig smart faktisk da gjestene surret rundt på forskjellige plasser etter maten Smilefjes som blunker Da ble man ikke usikker på hvilket glass som var hvem sitt. 

IMG_5195IMG_5196

Her er bordet i kveldslys med lysene tent. Herlig julestemning over dette bordet Smilefjes  Og siste bilde; selvfølgelig var dette plassen til Gullet Smilefjes som blunker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar