lørdag 11. mai 2013

Matlaging i campingvogna

Det å reise på campingtur er ensbetydende med grilling og god mat om du spør meg ……..

SAM_0330 Vi kjøpte en gassgrill av typen Weber Q100.  Den kan (om vi kjøper xtra slange) kobles til vanlig propanflaske, men vi har foreløpig valgt å kjøre den på små 0,5(?)kg flaske som kan sitte på siden av grillen.  Disse blir endel dyrere i drift, men dette er en grill med ett bluss så den bruker ikke så veldig mye gass…… Får se hvor fort den lille går tom og hva vi eventuelt gjør da.  For sikkerhetsskyld kjøpte jeg 2 små flasker vi har med oss så slipper vi sitte med skjegget i postkassa omvi plutselig går tomme Smilefjes som blunker 

SAM_0355 SAM_0356

Her er bilder fra første kvelden vår på Lagunen Camping -  første runde med grillen i vogna Smilefjes som blunker Kaldt var det ute, men god ble maten og vi kunne trekke oss inn etterpå mette og gode. 

SAM_0364Fredag kveld hadde vi invitert til besøk og her er bordet dekket inne – det regnet bikkjer og da fristet det ikke mye å sitte ute under lekk paviljong…… Da er det bedre inne i ei vogn med sentralvarme og gulvvarme!  En annen kjæææææær til den har er stekeovn!!!!! Det er GULL verdt, til tross for at den spiser av vekta på vona……

SAM_0362 SAM_0363

Her er matforberedelsene i gang; det ble grønnsaksbakker og gratinerte poteter i ovnen. Har valgt å bruke aluformer som jeg  bare kan kaste når de er brukt. Sparer oppvask og ikke  minst vekt iforhold til ildfaste former. 

Og FOR en trivelig kveld vi hadde med besøk!  Kl. 01:30 sa vi natta og var høye på cola og latter Smilefjes som blunker 

SAM_0366Dagens lunsj er inntatt i vogna – og stekeovnen er igjen tatt i bruk Smilefjes som blunker  Tok med meg et lite muffinsbrett og –former og tenkte at det kan jeg garantert få bruk for Smilefjes som blunker  Og det kan jo brukes til langt mer enn å bake muffins i!bHer har jeg laget 3 former med omelett med Chorizo pølse oppi og 3 med bunn av bacon og helt egg over . Det ble knallgodt!  Brødskivene tok jeg en rask runde på grillen ute.             

SAM_0365 SAM_0368SAM_0369

Ser litt godt ut? Gjør det ikke????

Vi nyter i alle fall det gode liv Smilefjes som blunker 

Bon Apetit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar