torsdag 13. oktober 2011

Matpakke

Lenge siden forrige innlegg nå…. og det mest spennende jeg har å berette om nå er Henriette sin matpakke…..

Jeg følte meg som skikkelig dårlig matpakkemor her etter at det dukket opp både den ene og den andre som frtalte om spennende matpakker til barna sine, og hvor flott barna syns det var. Jeg som i utgangspunktet var fornøyd med at Gullet fikk ganske så sunn matpakke……

Vel, inspirasjon trengtes og jeg søkte og jeg fant. Jeg fant http://matpakke.blogspot.com og inspirasjonen kom !

I dag så matpakken til Gullet slik ut:

IMG_4065

Brødskive formet sm hjerte (brukt utstikker fra Cacas) med ost, salami og ost formet som hjerter. Lompe med baconost og skinke, rullet sammen og skåret opp i 4 biter samt fiskepudding stukket ut med forskjellige former.  Jeg har flere utstikkere som jeg har samlet på opp gjennom det siste året, og endelig kommer de daglig til nytte Smilefjes 

Det som er det aller aller beste er jo at jeg ser at Gullet spiser veldig mye bedre og det kastes veldig lite mat nå i forhold til tidligere. Hun gleder seg til matpakka og innimellom kommer hun med ønsker om hva hun vil ha / hvilke former ting skal ha. Hun prater ogsåp om det når hun kommer hjem, så dette er absolutt verdt de få ekstra minuttene det tar!  I går var jeg dessuten flink og lagte matpakken før jeg la meg slik at jeg slapp stresset i dag tidlig siden hun skulle leverestidligere enn vanlig Smilefjes som blunker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar